postavitev razstave

Struktura modernosti: iskanja Edvarda Ravnikarja

Razstava je glede na predlagano delitev in prostorske možnosti razdeljena na štiri sklope. Prva, uvodna soba razstave umeščena v Khislov stolp. Tu se obiskovalec sreča z inscenacijo delovnega prostora kot najintimnejšega mikrokozmosa ustvarjalca. Ravnikarjev kabinet na fakulteti je hkrati njegovo stanovanje, prostor, kjer zjutraj prebira domače in tuje časopise, slika... Postavitev kabineta čudes omogoča postavitev oglednega muzejskega depoja, ki eksponate, uporabne in neuporabne predmete združuje v muzealizirano delovno okolje. To nam razkriva prostor, proces in omogoča plastenje zgodb, ki so dostopne in zanimive tako laiku kot poznavalcu. Soba misli, ki je najintimnejši prostor razstave, lovke sinaptičnih in kontekstualnih povezav razširja po celotni postavitvi.
Biforna dvorana je namenjena predstavitvi Ravnikarjevih spominskih kompleksov in obeležij. Postavitev preizprašuje zgodnje realizacije kot dialog med obrtniško dovršenostjo elementov in njihovim občutljivim umeščanjem v krajino. Zid iz jute je osrednji nosilec informacij v prostoru. Proces izoblikovanja posameznega kompleksa je prikazan kot kolaž skic, risb in fotografij, ki ga dopolnjujejo abstrahirane makete posameznih elementov v merilu 1:1.
Atmosfera velikega stolpa preizprašuje Ravnikarjevo razmišljanje o drobnem temnem smislu arhitekture in ustvarja črno sobo z labirintom. Po poti skozi različne ambiente odkrivamo Ravnikarjeve stavbe, ki se prilagajajo kontekstu in času v katerem so nastale. Skozi preplet zaves vsaka od arhitektur oblikuje lasten prostor, v katerem so predstavljene s povečanimi Kališnikovimi fotografijami in fragmenti..
Viteška dvorana odslika javni prostor v mestu, ki ga sooblikuje tudi vsak od uporabnikov (obiskovalcev razstave). Odsevne stene zabrišejo prostorske meje in odpirajo kontinuirano postavitev vselej spreminjajočih se Ravnikarjevih urbanih konceptov. Sprehod skozi viteško dvorano odkriva proces snovanja kompleksa Trga republike, Nove gorice in utopične ideje o novem Skopju in Tronchettu.

Razstava bo na ogled v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, v Ljubljani, od 30.11.2023 - 19.5.2024.

Kustos: Miloš Kosec

Sokustosinja: Susanna Campeotto

Grafično oblikovanje: items collective

Vodja projekta: Nikola Pongrac

Nove fotografije: Peter Žargi

Fotografije razstave: Klemen Ilovar

Strokovni sodelavki: Maruša Dražil, Nika Novak

Nove makete: Susanna Campeotto, Nuša Jurkovič, Samo Kralj, Silvo Ležič

Video in animacije: items collective

Priprava zvočnega gradiva: Boštjan Perovšek, SAETA – Zavod za kulturne in promocijske aktivnosti

Prevodi in jezikovni pregled: Jeff Bickert, Marjana Onišak, Katja Paladin, Andreja Šalamon Verbič

Spremljevalni program: Natalija Lapajne, Maja Šuštaršič

Odnosi z javnostjo: Smilja Štravs

Marketing: a2o2 arhitekti, Nataša Celec, Maja Šuštaršič, Maja Vardjan

Tehnična realizacija Matjaž Rozina, Tadej Golob; Zala, Matej, Tine, Tara, Eva, Patricija, Peter, Aleš; Tomaž in Rok Špendov, Maks Fister, Boštjan Varl; Jože, Davorin in Gašper Polončič; Okvir, d. o. o.; Artiko, d. o. o.; RPS, d. o. o.; Primomontt, d. o. o.

2023, izvedeno

Previous
Previous

nadkritje občinskega atrija in ureditev območja tržnice v Tržiču

Next
Next

prenova razsvetljave na Blejskem otoku