Nova stavba gimnazije Šentvid in telovadnica OŠ Šentvid, v sodelovanju z Landstudio 015

Gimnazija in telovadnica Šentvid

“Arhitekt gnete praznino in odriva materijo, da se v lupino naseli zgodba.”

Meta Hočevar

Novo stavbo gimnazije in novo telovadnico osnovne šole v prostor umeščamo tako, da oblikujeta zaščiten varen notranji kare z večnamenskim športnim igriščem med stavbo skladišč in osnovne šole. Volumen nove gimnazijske stavbe se ravna na linijo obstoječe zazidave ob Prušnikovi cesti in je dvignjen nad pretočno odprto pritličje. Nižji volumen telovadnice je delno vkopan in mehča prehod iz grajenega proti obstoječemu zelenemu tkivu. Ureditve odprtega prostora znotraj natečajnega območja vzpostavljajo nove javne prostore Šentvida in notranje poljavne in interne prostore šole in gimnazije.

Ko snujemo novo stavbo gimnazije, se sprašujemo, kaj pomeni prostor sodobne šole. Tradicionalni kurikulum, kjer v stavbi s statičnimi učilnicami pouk poteka ex cathedra danes nadomeščajo sodobni učni pedagoški pristopi, podprti z najsodobnejšo informacijsko tehnologijo. Temeljijo na inkluzivni individualni obravnavi posameznika in poleg pridobivanja osnovnih kompetenc učence spodbujajo tudi k razvijanju lastnih sposobnosti in zanimanj, ki potekajo tudi zunaj klasičnega prostora učilnice. Zato ti procesi potrebujejo adekvatno prilagodljivo stavbo, ki omogoča fleksibilnost za različna merila programov in raznovrstnost ambientov. Vstopna avla nove gimnazije je razvita po celotni višini stavbe in z večvišinskim prostorom, ki sega od pritličja do strehe gimnazije in postane bogat enoten prostor različnih interakcij. Živahno srečevališče dijakov ob osrednjem stopnišču hiše, ki se s transparentnimi stranskimi fasadami odpira proti visoki vegetaciji na severu in jugu stavbe, je zasnovano kot vozlišče programov, prostor za druženje in preplet poti dijakov in pedagogov.

Nova stavba telovadnice je oblikovana kot paviljon v parku. Z glavno dostopno osjo se navezuje neposredno na obstoječi vhod v osnovno šolo. Stavba je delno poglobljena, da s prosojnim pritličjem smeri večnamenskega športnega igrišča uokvirja pogled na novi šolski vrt, ki se staplja z obstoječimi sadovnjaki. Tako šolski vrt kot večnamensko igrišče neposredno komunicirata s prostorom dvorane in njen prostor navidezno razširjata.

2021, IDZ, tretja nagrada na javnem natečaju

Previous
Previous

center plezalnih športov Ljubljana

Next
Next

hiša L